Norsk Animefigur Forum

Et forum for anime- og PVC- figursamlere i Norge!

IndeksIndeks  CalendarCalendar  HjelpHjelp  SøkSøk  MedlemslisteMedlemsliste  GrupperGrupper  Bli MedlemBli Medlem  Logg Inn  

Share | 

G'day to you

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down 
AvInnlegg
FrostMist
Admin

Antall Innlegg : 37

PosteTema: G'day to you   Man Feb 21, 2011 11:25 am

Heisann - på tide jeg skriver noe her selv, føler jeg.

Navnet er Frode
Jeg er 25 år (26, senere i år) og kommer fra Trondheim.
Jobber for tiden på en Fotolab i Mediahuset her oppe.

Samlingen min har vel for tiden mest representasjon fra Black Rock Shooter, men det er nok mer tilfedligheter enn annet (er vel ikke min skyld at det de lager til serien ser så ekstremt bra ut). Ellers er det vel mye forskjellig der inne, liker det å ha litt mangefold.

Når det kommer til scale og slikt, holder jeg meg nok til 1/6, 1/7 og 1/8, og da mest i completed models, men også en del Nendos. Er egentlig ikke noe stor fan av Figma, stort sett fordi jeg ikke liker synlige joints.

Samle figurer? uhm, ja - det ble da vel en gang slik.. Har sett mye anime oppgjennom tiden, og datt en dag innom Tomopop - der viste de fram Black Rock Shooter Black Blade Version - denne så bare så ekstremt awesome ut at jeg ble trukket inn og kjøpte den. Er egentlig ikke sikker på hvorfor, men er glad jeg gjorde det, idag.

Ellers kan jeg vel si samling sikkert er en del av meg - har spillt veldig mye TCG/CCGer oppigjennom tidene, så det var vel egentlig bare en naturlig vri på alt. Men i motsettning til kort, har dette en større verdi, siden figurene blir ikke 'dårligere' med årene slik kort ville blitt - er ingenting som sier at den statuen du kjøpte ikke er verdt like mye som du betalte for den for 2 år siden f.eks, så det å samle blir en investering til slutt. Det merkes jo selvfølgelig på lønna, men det er noe jeg liker - så jeg har ingen problemer med det.

Kunne sikkert skrevet mye mer her, men tror jeg runder av for denne gangen - har dere spørsmål/kommentarer, er det jo bare å spørre her, så skal jeg se om jeg ikke for svart.

For denne gang. FrostMist out. Twisted Evil
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://myfigurecollection.net/profile/FrostMist
Irkencat
Admin

Antall Innlegg : 37

PosteTema: Re: G'day to you   Tir Mar 01, 2011 12:39 am

Hellu ^__^
Fint og få vite litt mer om deg, setter stor pris på deg på formet Smile
takk for all hjelp Very Happy
Til Toppen Go down
Vis Medlemmets Profil http://noaff.7forum.net/